luty 2017
Projekt Podstawy Programowej 2017 Klasy I – III
Jeden z ważniejszych zapisów prezentujemy poniżej…
„Przygotowując uczniów do myślenia abstrakcyjnego w przyszłości i podstaw programowania, nauczyciel wykorzystuje treści wszystkich edukacji i stopniowo przybliża dzieciom pojęcia z edukacji informatycznej. W początkowej fazie przeprowadza zajęcia informatyczne, wykorzystując przestrzeń klasy, organizując aktywność dzieci z wykorzystaniem liczmanów, gier planszowych, materiału naturalnego czy form plastycznych, technicznych wykonanych przez dzieci, nie używa zaś komputerów czy innych urządzeń. Edukacja informatyczna wprowadza dzieci w świat pojęć: zbiory, rytmy, pytania, sekwencje, planowanie działania, logiczny ciąg itd.” s. 31.
Bardzo dobry krok w stronę rozwiązań ekologicznych i związanych z nauczaniem na konkretach/obiektach. Co z pewnością poprawi efektywność w nauczaniu matematyki, logiki, podstaw programowania i algorytmiki u najmłodszych.
Post Comment